Buitenlandstage Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Maarten Gemert - WaarBenJij.nu Buitenlandstage Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Maarten Gemert - WaarBenJij.nu

Buitenlandstage Curacao

Door: Maarten van Gemert

Blijf op de hoogte en volg Maarten

11 Juni 2018 | Curaçao, Willemstad

Bon tardi,

Ik ben Maarten van Gemert 18 lentes jong, en ik studeer aan het Helicon MBO Tilburg.

ik en nog 2 andere medestudenten van het helicon MBO Tilburg zijn voor 10 weken gestrand op Curaçao, wij zijn hier in verband met onze buitenlandstage. Wij lopen stage bij een duikschool genaamd TrunkDivers, gelegen op kokomo beach (vearsenbaai)
Het is klein schaalige duikschool met 3 vaste personeelsleden. Ik vind dit persoonlijk heel relaxed, want zo bouw je sneller een goede band op met elkaar. De werkzaamheden die wij moeten uitvoeren zijn vooral het verhuren van duikspullen, het schoonmaken van de spoelbakken en het bijhouden van de shop.

We hebben ook zelf al meerdere malen mogen duiken. Van het stage bedrijf krijgen we een gratis open water cursus. We hebben onze open water brevet nu al gehaald.

Het duiken op zich zelf is een van de mooiste dingen die ik ooit heb gedaan het is net of je in een een film van nemo zwemt. Op Kokomo beach heb op 30 meter afstand van het strand een koraalrif, dit loopt van 7 tot 40 meter diepte. Dit is de plek waar er gedoken word.

Dan het land Curacao, in mijn beleving is Curacao niet het mooiste land wat ik ooit heb gezien, maar de mensen en sfeerf vind ik hier echt heerlijk. Er wonende hier veel verschillende mensen met een andere entnische achtergrond, Vooral veel Nederlanders, Amerikanen en Antilianen. De taal die hier vooral wordt gesproken is Papiamento en Nederlands.

Op het eiland merk je wel een groot verschil tussen arm en rijk, je ziet waar de toeristen zitten en waar de cruise schepen aankomen dat alles daar netjes mooi, schoon en veilig is, en waar andere plekken op het eiland vies smerig en crimineel zijn.
Maar al met al vind ik een fantastisch eiland met een anti-stres sfeer.


  • 12 Juni 2018 - 07:57

    Susanne:

    Leuk geschreven Maarten.
    Gaaf dat jullie een duikcursus krijgen.

    Fijn dat je het naar je zin hebt.
    Groeten daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2018

Buitenlandstage Curacao (2)

11 Juni 2018

Buitenlandstage Curacao
Maarten

Buitenlandstage Curaçao, (Trunk divers)

Actief sinds 10 Mei 2018
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 2697

Voorgaande reizen:

10 Mei 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: